• ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΛΩΣΣΑΣ

22 ΔΕΚ 2014

Ενημερωτική Ημερίδα

Στις 19/12/2014 πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά ενημερωτική ημερίδα με θέματα:

1)Ηλεκτρονικές πληρωμές δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων στα τελωνεία
2) Εγκεκριμένο Οικονομικό Φορέα (ΑΕΟ)
3) Απλουστευμένες διαδικασίες εξαγωγής

Τις εργασίες της ημερίδας χαιρέτισε ο εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Χατζηνικολάου.

Στη συνέχεια η Γενική Διευθύντρια Τελωνείων  & ΕΦΚ κα Ειρήνη Γιαλούρη έκανε μία εισαγωγή.

«Η Ελληνική Τελωνειακή Διοίκηση  αλλάζει, διέρχεται  περίοδο  ριζικής  μεταρρύθμισης. Η  αύξηση  του  διασυνοριακού  εμπορίου  και η  εξέλιξη  των  μεγάλων  ελληνικών  λιμανιών  σε  διεθνή  διαμετακομιστικά  κέντρα  απαιτεί  την  έγκαιρη  και  άμεση  παράδοση  των  εμπορευμάτων. Οι  παράμετροι  αυτοί  αποτέλεσαν  προκλήσεις  για  τη  Διοίκησή  μας, που ήδη έχει υλοποιήσει μια σειρά δράσεων όπως για παράδειγμα την εφαρμογή πλήρως ηλεκτρονικών διαδικασιών σε όλα τα στάδια τελωνισμού, την ελαχιστοποίηση και μόνο, σε ειδικές περιπτώσεις, της φυσικής παρουσίας των συναλλασσομένων στο τελωνείο, την παροχή κινήτρων για τη λήψη του Πιστοποιητικού Εγκεκριμένων Οικονομικών Φορέων κ.ά. Τα ελληνικά τελωνεία έχουν ήδη μπει στο δρόμο του εκσυγχρονισμού, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Τα αποτελέσματα είναι πλέον ορατά και μετρήσιμα. Βασικός παράγοντας αυτής της αλλαγής ήταν και η εξωστρέφεια που επέδειξε η Τελωνειακή Διοίκηση προς τον επιχειρηματικό κόσμο, γιατί πιστεύουμε ότι η διευκόλυνση του εμπορίου προϋποθέτει την ομαλή συνεργασία, μεταξύ, τόσο της Τελωνειακής Υπηρεσίας, όσο και των οικονομικών φορέων».

Για τα ως άνω τρία θέματα έκαναν σχετικές εισηγήσεις  αρμόδιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών.

Ο κ. Δρυς με θέμα την ηλεκτρονική πληρωμή.
Ο κ. Τσακαλάκης με θέμα τον Εγκεκριμένο Οικονομικό Φορέα.
Η κα Γκόνη με θέμα τις απλουστευμένες διαδικασίες.
Ο κ. Κομπορόζος για την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συστημάτων στα πλαίσια της διαδικασίας ελέγχου του Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα.

Εν συνεχεία  Ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων Κ. Νικόλαος Μαυρίκος ,Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΕ ΕΙΣΑΓΩΓΑΙ ΜΑΥΡΙΚΟΣ και B’ Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΠ, ανέπτυξε την εμπειρία του σχετικά με την εφαρμογή του πιστοποιητικού ΑΕΟ που έλαβε το 2011 καθώς επίσης ανέφερε διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν στο ισχύον νομικό πλαίσιο για τους ΑΕΟ καθώς και κίνητρα που πρέπει να δοθούν έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο ελκυστικό περιβάλλον για τους ΑΕΟ.

 

Ο Κ. Νικόλαος Μαυρίκος δήλωσε:

Καταρχήν θέλω να συγχαρώ  την Γενική Δ/νση τελωνείων που πήρε την πρωτοβουλία  για  την διοργάνωση αυτής της ημερίδας με σκοπό  να συμβουλέψει και να παροτρύνει την επιχειρηματική κοινότητα  στο θεσμό του ΑΕΟ .

Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που  υπηρεσία του ελληνικού δημόσιου παίζει το ρόλο σύμβουλου κ έρχεται εκείνη σε άμεση επαφή με  τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να   τον ευαισθητοποιήσει προς όφελος του.

Αλλά ας εξετάσουμε για πιο  λόγο μια εταιρεία πρέπει να πιστοποιηθεί, αν  δηλαδή είναι αναγκαίο η απαραίτητο.

Κατά την άποψη μου, Όποια εταιρεία δεν   είναι ΑΕΟ σε πέντε χρόνια δεν θα μπορεί να σταθεί στο διεθνές εμπόριο. στο οποίο η παρουσία μας  είναι απαραίτητη αφού το εντός Ελλάδος εμπόριο από το2007 μειώνεται συνεχώς.

Πρέπει αναγκαστικά να γυρίσουμε σελίδα δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε  με τους ευρωπαίους κ να προσδοκούμε αύξηση των εξαγωγών όταν   στηριζόμαστε σε παλιομοδίτικα οργανικά κ επιχειρηματικά ελληνικά μοντέλα.

Διότι όλες οι διευκολύνσεις, απλοποιήσεις διαδικασιών, και οικονομικού χαρακτήρα προνόμια όπως μειωμένοι έλεγχοι, άμεση πρόσβαση στις απλοποιημένες διατυπώσεις εξαγωγής,  μειωμένες εγγυήσεις, άμεση επιστροφή φπα  η αναγνώριση της επιχείρησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο ακόμα κ  σε  τρίτες χώρες( όπως ΗΠΑ-Ιαπωνία-Ελβετία) στηρίζονται στον ΑΕΟ.(αύτη η εξάρτηση ενισχύεται ακόμα περισσότερο με τον νέο ενωσιακό τελωνειακό κώδικα κανονισμός 952 που θα ισχύσει από 01-06-2015)

Επίσης η  παροχή εμπιστοσύνης εκ μέρους των προμηθευτών μας για χορήγηση πιστώσεων ή ανάθεση διανομών.

Η παροχή εμπιστοσύνης εκ μέρους  των  πελατών μας για αποστολή προκαταβολής στηρίζεται επίσης κατά ένα  μεγάλο βαθμό  στον ΑΕΟ.


Μετά την πιστοποίηση η οποία στηρίζεται σε ευρωπαϊκά κ όχι εθνικά πρότυπα λαμβάνεις  ευρωπαϊκό σήμα αναγνώρισης που το βάζεις στα τιμολόγια σου, στα επιστολόχαρτα σου, στο e-mail σου  κτλ. Το βλέπουν όσοι συνεργάζεσαι τράπεζες, προμηθευτές, πελάτες δημιουργώντας έτσι κύρος και ένα κλίμα εμπιστοσύνης προς την επιχείρηση σου.

Δυστυχώς όμως παρά τα παραπάνω οφέλη   πολύ λίγες εταιρείες από αυτές που δραστηριοποιούνται στο χώρο των εισαγωγών κ εξαγωγών γνωρίζουν την ύπαρξη αυτού του πιστοποιητικού κ ελάχιστες απ αυτές έχουν ασχοληθεί σοβαρά.

Και  αυτό οφείλεται στο ότι στη χώρα μας δεν ενδιαφερόμαστε παρά μόνο όταν είναι πολύ αργά …..και η ευκαιρία έχει χαθεί.

Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο 70 εταιρείες έχουν πιστοποιηθεί από 2009   που εκδόθηκε η υπουργική απόφαση ενώ σε άλλα ισοδύναμα κράτη μέλη είναι τουλάχιστον υπερδιπλάσιοι. πχ Αυστρία 250, Τσεχία 140, Σουηδία 314,  ενώ άλλα  εξαγωγικά μέλη όπως Ολλανδία Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία απαριθμούν  πάνω από 1000 ΑΕΟ έκαστο.

Επίλυση  δεν αρκεί μόνο η διοργάνωση  αντιστοίχων ημερίδων και σε άλλες πόλεις αλλά είναι απαραίτητη  και διαφημιστική καμπάνια  από το Υπ. Οικονομικών μέσω όλων των τελωνείων της χώρας δηλαδή στο φυσικό χώρο που επισκέπτονται οι εξαγωγείς. Επίσης πρέπει να οριστεί ένας υπάλληλος σε κάθε τελωνείο που θα επιλέξει τις επιχειρήσεις με συχνές συναλλαγές κ θα τους ενημερώσει σχετικά. 


ΠΟΛΛΟΙ  ΑΝΑΡΩΤΙΟΥΝΤΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ.


Τουλάχιστον για τις μικρές & μικρομεσαίες επιχειρήσεις.(που είναι κ η  πλειονότητα της χώρας)


Πρώτο βήμα.

Πρέπει ο ίδιος επιχειρηματίας να  ασχοληθεί να μελετήσει το θεσμικό  πλαίσιο κ όχι απλά  να το ξεφυλλίσει η  να το αναθέσει σε έναν εργαζόμενο.
Τότε είναι βέβαιο ότι θα βαλτώσει κ θα εγκαταλειφθεί η προσπάθεια για πιστοποίηση.
Πρέπει ίδιος ν έχει άποψη  κ να πείσει τους άμεσους συνεργάτες του για την αναγκαιότητα της απόκτησης του.

Δεύτερο βήμα.

Πρέπει να οριστεί μια ομάδα που ν απαρτίζεται τουλάχιστον από ένα καταρτισμένο άτομο του  λογιστηρίου , έναν από την μηχανογράφηση, έναν από τις πωλήσεις.

Τρίτο και πολύ σημαντικό βήμα.

Είναι το ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης.

Εκεί σου δίνεται η ευκαιρία να συνειδητοποιήσεις ποιος πραγματικά είσαι.

Πόσο απέχεις από μια οργανωμένη με ευρωπαϊκά πρότυπα επιχείρηση κ τι διορθωτικές ενέργειες πρέπει να κάνεις  για να πιστοποιηθείς.

Ορισμένοι πιστεύουν ότι μπορούν να δηλώνουν στο ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης   ότι  δήθεν πληρούν κάποια προϋπόθεση η τηρούν κάποια διαδικασία, διότι θεωρούν ότι οι έλεγχοι θα είναι επιφανειακοί κ  πλημμελής.

Αυτό είναι  λανθασμένη εκτίμηση αντίθετα ο έλεγχος  θα το εντοπίσει.  Ο έλεγχος είναι αργός κ βαθύς.

Σε αυτή την περίπτωση απαιτούνται σύμφωνα με τη α.υ.ο. να περάσουν 3 χρόνια έτσι ώστε να έχεις την δυνατότητα επαναυποβολής νέας αίτησης.

Οπότε   επιπολαιότητες κ προχειρότητες δεν συμβαδίζουν θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην εταιρεία.

Υπάρχουν  όμως και  αρκετές περιπτώσεις επιχειρήσεων που  πληρούν σχεδόν όλες τις προϋποθέσεις για ΑΕΟ και απλά χρειάζονται μια ορθή  αποτύπωση και επιθεώρηση.
κι όμως δεν το χουν τολμήσει  προφανώς γιατί δεν ασχολήθηκαν ποτέ.  


 Τέταρτο βήμα.


Μηχανογράφηση <<το πρόβλημα>>.  το οποίο ανάγεται και σε οικονομική επιβάρυνση.
κάποτε λέγανε μακριά από γιατρούς και δικηγόρους εδώ και 20 χρόνια λέμε μακριά και από μηχανογράφους.

Χωρίς την ύπαρξη ενός σύγχρονου  άρτιου  και αξιόπιστου προγράμματος   δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε ούτε για εμπορικούς σκοπούς.

Για την περαιτέρω ανάπτυξη του υφιστάμενου προγράμματος που τηρεί ο καθένας  υπάρχει μια εταιρεία  που ονομάζεται INTELLISOFT η οποία  είναι  μέλος του Π.Σ.Ε. για να μεταδώσει τεχνογνωσία. Είναι  εξειδικευμένη στην  λειτουργία των ανασταλτικών καθεστώτων και του ΑΕΟ και μπορεί να προσαρμόσει  τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις τελωνειακές διατάξεις στο   υπάρχον μηχανογραφικό σας  σύστημα.   

Πέμπτο βήμα.

Κατάλληλος μηχανογραφικός εξοπλισμός (απαραίτητο για πιστοποίηση ασφάλεια κ προστασία)

Προβλέπετε από το Άρθρο 14θ περίπτωση  - η - του 2454/93.

Είναι σχετικά μια δύσκολη επιλογή διότι απαιτεί τεχνικές γνώσεις και έχει σχετικά υψηλή δαπάνη.
                              

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΣ ΩΣ ΑΕΟ


Εμείς δεν συναντήσαμε προβλήματα  δυσκολίες η  καθυστερήσεις  με τις υπηρεσίες που συμμετείχαν στη πιστοποίηση.

Αντίθετα υπήρχαν    αβάσιμοι ισχυρισμοί από το τελωνείο έλεγχου αλλά κΑΙ αυτό ξεπεράστηκε με τον    ορθό χειρισμό   τόσο από την τελωνειακή περιφέρεια όσο κ την 19 δ/ση του Υπ. Οικονομικών.(Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποια εταιρεία συναντά κάποιο πρόβλημα μπορεί να αποταθεί είτε στο προϊστάμενο της είτε στην κεντρική υπηρεσία  Δ/νση19 τμήμα  γ.)


Τα  σημαντικότερα οφέλη που αποκομίζει  ένας ΑΕΟ   είναι:


1)Η μείωση στις εγγυήσεις (30% για προϊόντα ΕΦΚ ,50%για προϊόντα 3 χωρών σε καθεστώς  αποταμίευσης κ 50% για προϊόντα σε καθεστώτος προσωρινής εναπόθεσης)

2)Πρόσβαση στις απλοποιημένες διατυπώσεις εξαγωγής κ εισαγωγής στο οριζόμενο από τον εξαγωγέα τόπο.

3)  Βελτίωση της οργάνωσης της επιχείρησης

4) Αναγνώριση  από πελάτες και προμηθευτές του εξωτερικού.

Δυστυχώς   όμως στην πράξη δεν υπάρχει αναγνώριση από τις τελωνειακές υπηρεσίες (τελωνεία). Και αυτό συμβαίνει διότι υπάρχει  άγνοια των προϋποθέσεων για να πιστοποιηθείς ως ΑΕΟ. Προφανώς δεν έχουν την αρμοδιότητα για την χορήγηση του πιστοποιητικού  οπότε δεν έχουν ασχοληθεί ή ενημερωθεί  ανάλογα.

Την πλήρη γνώση έχουν 2-3 υπάλληλοι των τελωνειακών περιφερειών, της ΕΛ.ΥΤ και της κεντρικής υπηρεσίας όμως εμείς όμως  δεν συνεργαζόμαστε με τις παραπάνω υπηρεσίες στην καθημερινή μας ενασχόληση αλλά με τα τελωνεία.

Διορθωτικές ενέργειες –περαιτέρω  κίνητρα που πρέπει να δοθούν  για τους ΑΕΟ.

1)Μείωση εγγυήσεων  30%  για τα ΕΦΚ προϊόντα κ 50 % για τα αποταμιευμένα,  είναι επιβεβλημένο να επεκταθεί και στη διακίνηση αυτών  των εμπορευμάτων.

Δεν μπορεί να μας θεωρείτε συνεπείς και αξιόπιστους μέσα στην αποθήκη μας
και   έξω από  αυτήν να μας εξομοιώνεται με αυτούς που δεν έχουν πιστοποιηθεί.

2)Μεγαλύτερες μειώσεις των εγγυήσεων (πέραν δηλαδή του 30% κ 50% που ισχύουν σήμερα)  για τα Προϊόντα ΕΦΚ και τα καθεστώτα της Τελωνειακής αποταμίευσης, της προσωρινής εναπόθεσης, της ενεργητικής τελειοποίησης και της προσωρινής εισαγωγής, όταν το πιστοποιητικό του  ΑΕΟ ανανεώνεται για  επιπλέον 3 χρόνια.

3)Εξίσωση της μείωσης της εγγύησης για τις φορολογικές αποθήκες με τα ισχύοντα στα ανασταλτικά τελωνειακά καθεστώτα της τελωνειακής αποταμίευσης, ώστε τα κοινοτικά προϊόντα να μην τίθενται σε δυσμενέστερη μεταχείριση σε σχέση με τα αντίστοιχα εισαγόμενα από τρίτες χώρες.(δηλ 30% που ισχύει  για τα κοινοτικά προϊόντα στην φορολογική αποθήκη, να  αυξηθεί και να  γίνει 50% Όπως ισχύει για τα προϊόντα 3ων χωρών   στην αποταμίευση).

4)Δυνατότητα  αποδοχής εγγύησης για τη διακίνηση των υποκειμένων σε ΕΦΚ προϊόντων  σύμφωνα με τα ισχύοντα στο καθεστώς της διαμετακόμισης στο οποίο προβλέπεται  Και  η εγγύηση αξιόχρεου προσώπου (προσωπική εγγύηση) και  ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ μείωση της εγγύησης για τους ΑΕΟ ανάλογα με αυτά που  ισχύουν για τις εγγυήσεις φορολογικής αποθήκης 30% ή  θα ισχύσουν (50%Σύμφωνα με τα παραπάνω).

5)Πρέπει οι υπάλληλοι που εργάζονται στα τελωνεία κ κυρίως αυτοί που ασχολούνται με τους ελέγχους να γνωρίζουν το θεσμικό πλαίσιο για τον ΑΕΟ. έτσι ώστε να  αντιμετωπίζουν τους ΑΕΟ  ανάλογα και όχι όλους τους συναλλασσομένους το ίδιο.

6) ΤΟ  όφελος  της επιλογής του τόπου ελέγχου των εμπορευμάτων που προβλέπεται από το άρθρο 239, ΤΟΥ ΚΑΝ 2454/93 στην πράξη δεν εφαρμόζονται , αφού αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του τελωνείου.

7) Επίσης Στο άρθρο 14α παρ. 2 του καν. 2454/93 ορίζεται: «οι τελωνειακές αρχές λαμβάνουν υπόψη τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των οικονομικών φορέων, ιδίως αν πρόκειται για μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις.»

ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΕΣ ,ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΝΤΟΥΤΟΙΣ

Η τελωνειακή διοίκηση  δεν έδωσε οδηγίες για τον τρόπο εφαρμογής αυτής της διάταξης, με αποτέλεσμα οι οριζόμενοι υπάλληλοι της ΕΛΥΤ να απαιτούν να εφαρμόζουν  οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις τον ίδιο βαθμό οργανωτικής και λειτουργικής υποδομής με τις μεγάλες ή τις πολυεθνικές επιχειρήσεις.

Πρόταση για τις μικρές κ πολύ μικρές επιχειρήσεις επιβάλλεται να καθορισθούν μειωμένα στοιχεία που θα συμπληρώνονται στο ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης.

8) Τέλος πρέπει να προβλεφτεί η  υπαγωγή του ΑΕΟ στη  ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ του  Ε.Σ.Π.Α. (Σ.Ε.Σ. 2014-2020)  Έτσι ώστε μέρος των δαπανών να καλύπτετε από προγράμματα.


ΕΠΙΣΗΣ ΤΕΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΙΚΕΣ Κ ΑΛΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.


1) Εγγύηση διακίνησης των υποκειμένων σε ΕΦΚ εμπορευμάτων. (αρμόδια Δ/νση ΕΦΚ)

Η εγγύηση διακίνησης υποκειμένων σε ΕΦΚ εμπορευμάτων προς άλλη φορολογική αποθήκη ή προς εξαγωγή,  ρυθμίζεται με το  άρθρο 5 της αριθ. Φ. 883/99 Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. ΔΕΦΚ 5042838/2013). Σύμφωνα με τη διάταξη αυτήν, η εγγύηση της φορολογικής αποθήκης πρέπει να καλύπτει κατά 75% τον ΕΦΚ που αναλογεί στα διακινούμενα εμπορεύματα.Παρά την ως άνω ευνοϊκή ρύθμιση στην πράξη η μειωμένη στο 75% εγγύηση δεν εφαρμόζεται επειδή δεν υπάρχει σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή στο ICISnet.

Έτσι, οι εγκεκριμένοι αποθηκευτές είναι υποχρεωμένοι να καταλογίζουν το 100% της εγγύησης της φορολογικής αποθήκης και σε περίπτωση που αυτή δεν επαρκεί να προσκομίζουν συμπληρωματική εγγύηση μέχρι το 100%, παρά το γεγονός ότι υπάρχει διάταξη που ορίζει ότι η εγγύηση διακίνησης πρέπει να καλύπτει το 75% του ΕΦΚ των διακινουμένων εμπορευμάτων.

Κατόπιν αυτών και μέχρι να γίνει η ηλεκτρονική εφαρμογή της ως άνω διάταξης, ζητούμε να εκδοθεί διαταγή με την οποία να δίνεται η δυνατότητα  στον εγκεκριμένο αποθηκευτή, κατά την υποβολή του e-ΔΕ να υπολογίζει τον ΕΦΚ των διακινουμένων εμπορευμάτων και των λοιπών εκκρεμών που έχουν ήδη υποβληθεί και παραμένουν σε εκκρεμότητα και εφόσον η σχετική εγγύηση της φορολογικής αποθήκης καλύπτει το 75% αυτών να προχωρά στη διακίνηση αυτών.

Πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι στο καθεστώς της εξωτερικής κοινοτικής διαμετακόμισης προβλέπεται δυνατότητα παροχής προσωπικής εγγύησης όταν η διακίνηση γίνεται εντός της Ελλάδος. Θα μπορούσε ανάλογη ρύθμιση να γίνει και για τη διακίνηση υπό καθεστώς αναστολής των υποκειμένων σε ΕΦΚ εμπορευμάτων. Δεν είναι δυνατό να διευκολύνεται περισσότερο η διακίνηση των μη κοινοτικών εμπορευμάτων σε σχέση με τα κοινοτικά.

2)Σύμφωνα με το   άρθρο 4 νόμου 3861/2010 όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο άρθρο 23 ν4210/2013 εφόσον μια εγκύκλιος δημοσιεύεται στη διαύγεια ή μια α.υ.ο. ή νόμος στο Φ.Ε.Κ έχουν εφαρμογή. Οι υπηρεσίες δεν τις εφαρμόζουν εάν δεν λάβουν την πρωτότυπη  εγκύκλιο που να τους κοινοποιεί το νόμο την α.υ.ο  η την εγκύκλιο.Αυτή η πρακτική  πρέπει να σταματήσει. Η Γ.Δ.Τ πρέπει να δώσει οδηγίες προς όλες τις τελωνιακές αρχές της χωράς. 

3) Το νομικό πλαίσιο  για τους εφοδιασμούς πλοίων είναι ξεπερασμένο εδώ και μια δεκαετία. Δυστυχώς ενώ είχαν  δεσμευτεί 2 κατά σειρά γενικοί διευθυντές της τελ. υπηρεσίας για εναρμόνιση του στα νέα εμπορικά δεδομένα κ λαμβάνοντας υπόψη και τον τρόπο εφαρμογής των τελωνειακών διατάξεων των άλλων κρατών μελών που μας   ανταγωνίζονται στου εφοδιασμούς δυστυχώς δεν υπήρξε καμία εξέλιξη με αποτέλεσμα τα πλοία να επιλέγουν να εφοδιάζονται από άλλα λιμάνια.  

4)Ενώ   στο icis net προβλέπεται η υποβολή ΔΕΦΚ μέχρι και  999 στίχους στην πράξη δεν επιτρέπει πάνω από 17 στίχους με αποτέλεσμα να δημιουργείται άσκοπη γραφειοκρατία και να μην μπορούν να γίνουν οι εκ των υστέρων έλεγχοι.


5) Π.Δ.231 /2007  το οποίο ορίζει τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των τελωνειακών υπαλλήλων πρέπει να τροποποιηθεί άμεσα καθόσον με τη εφαρμογή του icis net έχουν αλλάξει κατά πολύ οι αρμοδιότητες.

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΑΡΧΕΙΟ

Δραστηριότητες

Ask us Today

Intellisoft EasyErp Erp Software - AEOF Provider

Για να σου εξασφαλίσουμε μια κορυφαία εμπειρία, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies.

Μάθε περισσότερα