02 ΑΠΡ 2018
Ο κ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ MASTER PLAN
Ο Πρόεδρος ΠΣΕΠΕ κ. Νικόλαος Μαυρίκος παρευρέθηκε την Παρασκευή 30/3/18 στη συνεδρίαση για το MASTERPLAN που πραγματοποιήθηκε στη Γενική Γραμματεία Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων.
Οι θέσεις που ανέπτυξε ο κ. Μαυρίκος εκ μέρους του ΠΣΕΠΕ είναι οι ακόλουθες:
- Αναμφισβήτητα η επένδυση της COSCO έχει αναβαθμίσει την αξία της ευρύτερης περιοχής του λιμένα όσο και των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους εισαγωγείςκαι εξαγωγείς.
- Διαφωνούμε με τη σύσταση εμπορικού κέντρου και καταστημάτων στο λιμάνι, καθώς θα πλήξει τις επιχειρήσεις του Πειραιά. Εκτός εάν η χρήση τους περιορίζεται μόνο σε πωλήσεις dutyfree.
Αντί της δημιουργίας εμπορικού κέντρου, είμαστε υπέρ της σύστασης ενός συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου, ώστε να φιλοξενήσει τα Ποσειδώνια και άλλες εκθέσεις που έχουν ως αντικείμενο τη ναυτιλία, προκειμένου να τονωθεί η επισκεψιμότητα στο λιμάνι του Πειραιά.
- Πιστεύουμε ότι η βελτίωση της υποδομής στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη θα συμβάλλει θετικά, με την προϋπόθεση ότι ο ΟΛΠ ΑΕ δε θα εκμεταλλεύεται τις υποδομές αυτές εμπορικά για δική του χρήση, αλλά θα τις παραχωρήσει στους ήδη υπάρχοντες κατασκευαστές. Κρίνουμε επιβεβλημένο ο ΟΛΠ ΑΕ, λαμβάνοντας υπόψιν τη δεσπόζουσα θέση του, να αρκείται μόνο στο ρόλο του διαχειριστή του λιμένα.
- Καθόσον τα μέλη μας – εφοδιαστές πλοίων είναι πελάτες της PCT καθώς και οι ίδιοι πραγματοποιούν εισαγωγές + εξαγωγές εμπορευμάτων που μεταφέρονται με containers, η COSCO είναι αναγκαίο να βοηθήσει με τη σειρά της τους Έλληνες εφοδιαστές πλοίων συστήνοντας στα πλοία της που προσεγγίζουν το λιμάνι του Πειραιά να εφοδιάζονται από αυτούς.
- Αποδοικιμάζουμε την πρόσφατη υπέρμετρη και άνευ προειδοποιήσεως αύξηση+ 66 % των ειδικών τιμολογίων για κάθε είσοδο αυτοκινήτου που πραγματοποιεί παραδόσεις εμπορευμάτων και λοιπών ειδών σε πλοία.
- Η ΠΟΛ. 1026/2016, η οποία καθιέρωσε τη δυνατότητα απαλλαγής ΦΠΑ για τα ελληνικά προϊόντα κατά τη διάρκεια αποθήκευσής τους σ’ ελεύθερη ζώνη, με σκοπό τη μελλοντική εξαγωγή ή τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού, έχει δημιουργήσει μια κατάσταση μονοπωλίου που παράγει αναγκαστικά αθέμιτο ανταγωνισμό, καθόσον η δυνατότητα αυτή δεν παρέχεται στους εφοδιαστές πλοίων.
- Προτείνουμε να καθοριστούν τα μέγιστα και επιτρεπόμενα όρια της λιμενικής, αλλά και ελεύθερης ζώνης.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΑΡΧΕΙΟ