ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΕΒΕΠ ΣΤΙΣ 20/6/23
Η στρατηγική προώθησης των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών αποτέλεσε αντικείμενο
συζήτησης κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δ.Σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου
Πειραιώς, παρουσία της Γενικής Γραμματέως Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Εξωστρέφειας και
Προέδρου του Enterprise Greece, κας Βασιλικής Λοΐζου. Στην εισήγησή του, ο πρόεδρος του
Επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης, αφού αναφέρθηκε στις δράσεις που αναπτύσσει το Ε.Β.Ε.Π για την
προώθηση των εξαγωγών, με τελευταία, την υπογραφή μνημονίου για εξαγωγές στην Κίνα μεταξύ
Ε.Β.Ε.Π. – CIIE, τόνισε ότι προβάλλει αδήριτη αναγκαιότητα καλλιέργειας μιας νέας κουλτούρας, ικανής
να προσδώσει δυναμική, ώστε να ανοίξει τη «βεντάλια» των εξαγώγιμων προϊόντων, καθώς, όπως
παρατήρησε, στο πεδίο του «εξαγωγικού ανταγωνισμού» δεν υπάρχει η πολυτέλεια του εφησυχασμού
και της συνέχισης των μέχρι σήμερα δοκιμασμένων πρακτικών. Είναι ανάγκη, είπε, να προταχθούν εκείνα τα στοιχεία που θα ενδυναμώσουν την «παρουσία» των εξαγωγικών επιχειρήσεων στη διεθνή σκηνή,
τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα απαλλαγής από τα «φοβικά σύνδρομα» τα οποία, ενδεχομένως, υπάρχουν και λειτουργούν ανασχετικά στη διάθεση συνεργασίας, κυρίως με «ξένες», εκτός Ελλάδος,
επιχειρήσεις, για την από κοινού ανάπτυξη εξαγωγικών δράσεων. Ο κ. Κορκίδης τόνισε, επίσης, ότι το
Επιμελητήριο διατηρεί στην κορυφή της ατζέντας των πολιτικών του την «εξωστρέφεια», σημειώνοντας
ότι εξωστρέφεια, ποιότητα και καινοτομία είναι τα μόνα «όπλα» στη «μάχη» της μείωσης του εμπορικού
ελλείμματος, που το 2022 κατέγραψε ρεκόρ 14 ετών. Σήμερα, είπε, οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι η
καινοτομία και η υψηλή ποιότητα είναι στοιχεία που πρέπει να χαρακτηρίζουν οριζόντια το σύνολο της
εξωστρεφούς ελληνικής οικονομίας.
Από την πλευρά της, η κα Λοΐζου τόνισε ότι το Enterprise Greece θα σταθεί αρωγό στις δράσεις του
Επιμελητηρίου για την ενδυνάμωση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων των μελών του, ενώ κατέγραψε,
επίσης, στοιχεία που παρέθεσαν τα μέλη του Δ.Σ., τα οποία χρήζουν εξέτασης προς την κατεύθυνση της βελτίωσης του «εξαγωγικού κλίματος».
Εισερχόμενος στην ατζέντα των θεμάτων που απασχολούν το Πειραϊκό επιχειρείν, ο πρόεδρος του
Ε.Β.Ε.Π. αναφέρθηκε στο κατατεθειμένο στην αρμόδια Δικαστική Αρχή προς επικύρωση, Ιδρυτικό
Καταστατικό της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων (Ε.Ε.Ν.) και στη σημασία και τον ρόλο που θα
διαδραματίσει η Ένωση, η οποία καλύπτει συνολικά το cluster των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ναυπηγοεπισκευής, αλλά και της κατασκευής προϊόντων και υλικών για πλοία όλων των
τύπων. Εξ αφορμής αυτής της αναφοράς, ο κ. Κορκίδης τόνισε ότι μέσα από τα ναυπηγεία μπορεί να
αυξηθούν οι εξαγωγικές δραστηριότητες και να αντληθούν οι υπεραξίες για την ανάπτυξη της τοπικής
οικονομίας και γενικά της επιχειρηματικότητας. Όσον αφορά στη νέα Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση
(Ο.Χ.Ε.) 2021-2027 του Δήμου Πειραιά, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, αναφορικά με τις νέες προτάσεις
που θα διαμορφωθούν για να υποβληθούν στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι πρέπει να προσεγγισθούν τα
θέματα της ανάπτυξης, όχι από την οπτική γωνία της καθημερινότητας, αλλά ολιστικά και με ορίζοντα
ανοικτό, ώστε οι παρεμβάσεις να μην ξεπεραστούν από τον χρόνο. Μάλιστα, ο κ. Κορκίδης,
αναφερόμενος και στα περιβαλλοντικά ζητήματα, σημείωσε τη σημασία παρεμβάσεων για την ενεργειακή
«μετάβαση» των κτιρίων, ώστε να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αλλά και η κατανάλωση
ενέργειας, προτείνοντας τη δημιουργία προγράμματος για την εκπαίδευση «ενεργειακών τεχνικών» που θα χρειαστούν για τη συντήρηση και τη λειτουργία των νέων συστημάτων που σχετίζονται με τις ΑΠΕ και τις νέες περιβαλλοντικές τεχνολογίες.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι το Ε.Β.Ε.Π., το οποίο προεδρεύει της Επιτροπής «Transport & Logistics»
της ASCAME, έδωσε δυναμικό παρόν στις διεργασίες της «Community Μedaweek 2023» της ASCAME, στη Βαρκελώνη. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, παρουσιάστηκαν οι θέσεις και οι απόψεις για τις μεταφορές και τα logistics από την οπτική γωνία του Πειραιά, που «φιλοξενεί» ένα εκ των
μεγαλύτερων λιμένων στην Ευρώπη, με πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο στις θαλάσσιες, όσο και στις
συνδυασμένες μεταφορές, υπενθυμίζοντας γενικότερα τη δυναμική και τον ρόλο του Πειραιά στη
διαμόρφωση των διεθνών εμπορευματικών ροών.